معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گفت: امسال برای بازسازی و مقاوم سازی کلاسهای درس تخریبی در کشور ۱۳هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب وجود دارد که درصورت تخصیص اعتبار تلاش میشود این کلاسها سامان یابند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي،توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر مهرالله رخشانی مهر روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا در بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد کلاسهای درس کشور ایمن هستند افزود: در زمان حاضر ۱۰۳ هزار کلاس درس در کشور وجود دارد که نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.
وی ادامه داد: از این شمار ۳۰ تا ۳۵ هزار کلاس درس تخریبی و ۶۸ هزار کلاس نیز نیازمند مقاوم سازی هستند که ساماندهی آنها از جمله سیاستهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس است.
رخشانی مهر تکمیل پروژههای آموزشی نیمه تمام بویژه خیرساز را از جمله دیگر اولویتهای سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس عنوان کرد و گفت: در زمان حاضر ۲۴ هزار کلاس درس نیمه تمام در کشور وجود دارد که از این شمار ۹هزار کلاس به صورت مشارکتی با خیرین مدرسه ساز است که باید تکمیل شوند.
وی اضافه کرد: در این پروژه ها خیّر سهم خود را تامین کرده و پروژه برای تامین سهم دولت معطل مانده که در زمان حاضر برای این امر سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب در قانون است که در صورت تخصیص امکان ساماندهی بخشی از این کلاسهای درس وجود دارد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس در باره مدرسه های کپری گفت: شمار کلاسهای کپری در سطح کشور زیر ۵۰۰ کلاس است که در مجموع برخی از این کلاسها شامل نوکپرها هستند که فضای مناسبی برای مناطق صعب العبور و مناطقی که مهاجرت دارند و یا اقلیم منطقه کپر است به شمار می روند.
رخشانی مهر تاکید کرد: بنابراین کلاسهای درس کپری در صورتی که به سمت کلاسهای نوکپرها با معماری مناسب بروند فضای مناسبی برای آموزش به شمار میروند.
وی در مورد کلاسهای کانکسی گفت: ممکن است در چند سال آینده جمعیت کلاسهای کانکسی زیر ۱۰ نفر به صفر برسد اما برنامه این سازمان برای کلاسهای کانکسی با جمعیت بالای ۱۰ نفر بخشی از آنها کلاسهای الحاقی و برخی دیگر مدارس مستقل هستند.
رخشانی مهر اضافه کرد: تلاش شده با کمک ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت در قالب یک تفاهم نامه به صورت مشارکتی شامل ۴۰ درصد سهم بنیاد برکت و ۶۰ درصد سهم نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این کلاسها تعیین تکلیف شوند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس گفت: امسال از محل اعتبارات مناطق محروم ۵ هزار میلیارد تومان برای نوسازی و تکمیل مدارس مصوب شده است.
به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي ،توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر و به نقل ازایرنا، مهر الله رخشانی مهر روز دوشنبه در نشست بررسی وضعیت نوسازی و تجهیز مدارس شهرستان دشتی افزود: یکی از اقدامات خوب مجلس شورای اسلامی تامین این اعتبار ویژه از محل اعتبارات مناطق محروم برای تکمیل و نوسازی وتجهیز مدارس در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است.
وی افزود: اولویت اول توزیع این اعتبارات برای تکمیل پروژه های مدارس در دست ساخت و نیمه تمام ملی ، استانی و خیر ساز است که با توجه به نیاز شهرستانهای کشور توزیع خواهد شد.
رخشانی مهر از تلاش های نماینده مردم دشتی و تنگستان در تصویب این اعتبار و پیگیریهای ویژه سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای تامین اعتبار نوسازی و تجهیز مدارس کشور قدردانی کرد .
وی ادامه داد: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل مدارس تخریبی و نوسازی مدارس در مناطق محروم اختصاص یافته است که با این اعتبار بیشتر مدارس نیمه تمام تکمیل خواهد شد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: ۴ هزارملیارد تومان از محل این اعتبارات برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ملی با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد تخصیص خواهد یافت و سعی خواهد شد با این اعتبار مدارس هر چه زودتر تکمیل و تحویل آموزش و پرورش مناطق شود.
وی افزود: امسال اعتبار بسیارخوبی برای تجهیزات مدارس به ویژه برای تجهیز وسایل آموزشی و کمک آموزشی و خرید سیستم خنک کننده مدارس و مراکز آموزشی تامین شده و سعی می شود این تجهیزات تا شروع و آغاز سال تحصیلی در اختیار مدارس قرار گیرد.
رخشانی مهر به وضعیت مدارس دشتی و تنگستان و آمار بالای مدارس تخریبی این دوشهرستان اشاره کرد وافزود: برای جبران بخشی از عقب افتادگی این دو شهرستان اعتبار لازم برای ساخت ۴ مدرسه شش کلاسه در چهار منطقه خورموج، کاکی، اهرم و دلوار و دو سالن ورزشی با تجهیزات کامل تامین و به زودی ساخت این پروژه ها آغاز می شود.
وی افزود: امسال ۸۰۰ کولر جدید نیز برای مدارس استان بوشهر خریداری و درحال توزیع است و سعی می شود مشکل سرمایشی کلیه مدارس این استان برطرف شود.
وی اضافه کرد: با توجه وضعیت نامساعد سرمایشی مدارس دشتی و تنگستان تعداد ۳۱۳ کولر نیز برای این دوشهرستان اختصاص یافت.
رخشانی مهر قول مساعد داد اعتبار لازم برای ایزوگام و آسفالت مدارس دو شهرستان دشتی و تنگستان تامین شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: هفت درصد مدارس کشور تخریبی هستند که نیازمند نوسازی و بازسای می باشند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي ،توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر و به نقل از ایرنا، مهراله رخشانی مهر شامگاه دوشنبه در جمع مسئولان دشتستان افزود: آمار مدارس تخریبی در شهرستان دشتستان ۵۷ مدرسه بالغ بر ۱۲ درصد می باشد که نیاز به توجه بیشتری است.
وی بیان کرد: امیدواریم با همکاری نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان مربوطه برای ساخت حداقل یک مدرسه ۶ کلاسه در هر منطقه آموزش و پرورش پس از جمع بندی، ابلاغ و عملیاتی کنیم.
رخشانی همچنین در بازدید از مدرسه تخریبی روستای صبا بخش سعدآباد و مدرسه جایگزین آن که توسط گروه جهادی در حال احداث است، قول همکاری در این زمینه با گروه های جهادی را داد و همچنین احداث دیوار محوطه این مدرسه را هم متقبل شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور امروز با حضور نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار دشتستان از تعدادی مدارس تخریبی در مناطق آبپخش، سعدآباد، شبانکاره، وحدتیه و ارم و بوشکان بازدید و از نزدیک وضعیت این مدارس را مورد بررسی قرار داد.
مديركل نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر از آغاز پويش ملي "صحن حرم، مدرسه ام" همزمان با سراسر كشور در استان بوشهرخبر داد.
به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي ، توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر ابراهيم احمدي مدير كل نوسازي مدارس استان بوشهر گفت : برگزاري پويش ملي صحن حرم مدرسه ام با هدف ترويج فرهنگ مدرسه سازي و مشاركت عموم مردم در تكميل 8 مدرسه استثنايي در نقاط مختلف كشور مي باشد كه اين پويش هم اكنون دراستان بوشهر درحال برگزاري مي باشد.
احمدي بيان داشت: پويش ملي صحن حرم مدرسه ام از طرح تحولي آجربه آجر مي باشد كه در دهه كرامت آغاز و تا عيد غدير خم ادامه خواهد داشت و دانش آموزان و خانواده ها مي توانند در دو بخش نقاشي با موضوع امام رضا و مدرسه ويژه دانش آموزان و در بخش خانواده با موضوع عكس خواهر و برادري با پرداخت هزينه يك آجر در اين امر خيرخواهانه مشاركت نمايند علاقه مندان به شركت در اين پويش مي توانند از طريق وبسايت طرح آجر به آجر به نشانيwww.ajorBajor و همچنين كانال مهر مدرسه در شبكه اجتماعي شاد نسبت به ارسال نقاشي دانش آموزان و بارگزاري عكس هاي خود اقدام نمايند و از جوايز متنوع آن نيز بهره مند گردند.
پويش ملي صحن حرم مدرسه ام پنجمين پويش از طرح ملي آجر به آجر مي باشد كه باهدف آگاهی بخشی، اطلاعرسانی و گسترش فرهنگ مشارکت عمومی وآشنایی بیشتر آحاد جامعه با موضوع مدرسه سازی مي باشد. این طرح با همراهی جامعه خیرین مدرسهساز کشور، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات کل آموزش و پرورش استانهای کشور مي باشد.
طي برگزاري مسابقات ورزشي كاركنان نوسازي مدارس كشور در شهركرمان، حسين حبيب پور از استان بوشهربه مقام قهرماني رشته تنيس روي ميز دست يافت .
به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي توسعه و تجهيز مدارس استان بوشهر، طي برگزاري مسابقات فرهنگي ورزشي ادارات كل نوسازي مدارس كشور اولين يادواره سردار شهيد حاج قاسم سليماني در شهر كرمان حسين حبيب پور از اداره كل نوسازي مدارس استان بوشهر دررشته تنيس روي ميزازبين استان هاي كرمان ، همدان ، اردبيل ، خراسان شمالي ، خراسان جنوبي و چهارمحال بختياري به مقام نخست رشته تنيس روي ميز دست يافت.
اولين يادواره فرهنگي ورزشي سردار شهيد حاج قاسم سليماني با حضور كاركنان نوسازي مدارس سراسر كشور در بهمن ماه سال 1400به ميزباني استان بوشهر آغاز و در خرداد ماه 1401 در شهر كرمان به پايان رسيد .
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: در زمان حاضر یکهزار و ۷۱۱ کلاس درس تخریبی در قالب ۴۱۴ مدرسه در شهرستانهای ۱۰ گانه این استان وجود دارد که باید تخریب و بازسازی شوند.
به گزارش روابط عمومي اداره كل نوسازي مدارس استان بوشهر ابراهیم احمدی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این کلاسهای درس تخریبی بیشتر شامل پروژههایی هستند که در دهه ۶۰ مطابق با آیین نامههای آن زمان ساخته شده با طول عمر مشخص و امروز فرسوده و نیازمند تخریب و بازسازی هستند.
وی بیان کرد: وضعیت کلاسهای درس تخریبی در استان بوشهر نگران کننده است و تلاش می شود با استفاده از توان خیران و تخصیص اعتبار لازم بتوانیم این پروژه ها را نوسازی و فضای ایمنی در اختیار دانش آموزان قرار دهیم.
احمدی اضافه کرد: بیشترین کلاسهای درس تخریبی در شهرستانهای دشتستان، بوشهر و تنگستان قرار دارند.
وی ادامه داد: با توجه به شمار بالای کلاسهای درس تخریبی در استان بوشهر برای برطرف کردن این مشکل این مدرسهها یا تعطیل و یا در مدرسههای دیگری به صورت دو نوبته ادغام شده اند.
احمدی اضافه کرد: با توجه به اینکه اعتبارات تملک دارایی پاسخگوی ساخت و نوسازی کلاسهای درس نیست انتظار می رود با همت خیران در یک بازه زمانی بخشی از این مدرسه ها و کلاسهای درس بازسازی شوند.
وی در باره میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز در استان بوشهر گفت: از سال ۹۲ تاکنون یکهزار و ۴۱۴ کلاس درس در قالب ۳۸۵ پروژه در این استان احداث شدهاست که از این شمار ۸۲۰ کلاس درس در قالب ۲۰۴ پروژه مربوط به خیرین مدرسه ساز است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۴۰۹ کلاس درس در قالب ۵۸ پروژه خیرساز در این استان در دست ساخت است.
وی تامین وسایل سرمایشی را یکی دیگر از نیازهای مدارس استان بوشهر عنوان کرد و گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و تراکم دانش آموزی تامین وسایل سرمایشی در کلاسهای درس از جمله اولویتهای اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان است.
به گفته احمدی در زمان حاضر ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای تامین وسایل سرمایشی مدراس در استان بوشهر جذب و مناقصه آن برگزار شده است و براساس برنامه ریزی انجام شده قرار است تا هفته دولت امسال ۸۵۰ تا هزار دستگاه کولر گازی برای کلاسهای درس تامین شود.
احمدی اظهار کرد: در زمان حاضر بیش از ۲۰۰ پروژه فعال مانند سالن ورزشی، چمن دانش آموزی، تک کلاس و مدرسههای چند کلاس در استان بوشهر در دست اجرا است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر افزود: تا قبل از بازگشایی مدرسهها در مهرماه علاوه بر توزیع حجم قابل توجهی تجهیزات بین آنها، تعداد زیادی مدرسه هم وارد فاز بهره برداری میشود.
احمدی تاکید کرد: بیشتر مدرسههای در دست ساخت مشکل شبکه برق دارند و اگر شرکت توزیع برق نسبت به ایجاد خط انتقال تا در مدرسه همکاری کند، حداقل ۲۰ مدرسه تا مهرماه امسال آماده بهره برداری میشود.
وی یادآور شد: در زمان حاضر هشت هزار و ۳۸۲ کلاس درس فعال در قالب یکهزار و ۳۲۹ مدرسه در استان بوشهر وجود دارد.